خیریه

معرفی مراکز خیریه ایران

خیریه

معرفی مراکز خیریه ایران

🔴از این بخش میتوانید به موسسه خیریه مورد نظرکمک کنید. 🔵در قسمت توضیحات نام موسسه خیریه مورد نظر را وارد نمایید. مبلغ
نام و نام خانوادگی
موبایل
ادرس پستی
توضیحات
نام و نام خانوادگی
موبایل
توضیحات

در این سایت میتوانید به تمام مراکز خیریه استانهای کشور دسترسی داشته باشید

بایگانی


خیریه چیست؟

فرهنگ کارخیر و امور خیریه در جامعه ما قدمتی دیرینه دارد توصیه های اولیاء و رهبران دینی و شخصیت های برجسته اجتماعی و فرهنگی در این خصوص حکایت از آن دارد که عمل خیر و عام المنفعه در وهله نخست آثار و تبعات والای روحی و معنوی برای فرد انجام دهنده دارد. همچنانکه علی علیه السلام می فرماید :در نظر انسان شریف و کریم النفس نیکوکاری و حسن عمل، دینی است که بر ذمه اوست و خویشتن را به اداء آن موظف می داند .ویا اینکه می فرمایند : زندگی زمانی با نشاط خواهد بود که اغنیاء در فکر فقرا باشند. نیکوکاری بعنوان یک خصلت فطری و خدادادی در وجود انسان نهادینه شده و همراه با سیر تکامل و تحول انسانی به شکوفایی رسیده است.

گرایش به کمک کردن و یاری رساندن به دیگران یکی از جنبه های بالندگی شخصیت انسان و رشد جنبه های معنوی و روحی اوست..نیکوکاری و حمایت از همنوع به ارزشهای والایی برمی گردد که هر انسانی برای تجلی خصایل ارزشی وجود خود وپاسخ به نیازهای معنوی اش به انجام آن مبادرت می ورزد .همچنین استعانت و یاری رساندن بعنوان پدیده ای فطری و عاطفی در موقعیت زندگی جمعی و گروهی انسانها نیز تعریف می شود وافراد را بر می انگیزد تا برای دستیابی به اهداف جمعی ،یکدیگر را یاری دهند .

بطور یقین یکی از نتایج اصلی تکوین و توسعه جامعه مدنی ، گسترش و تقویت بنیان های مشارکت فعالانه وهمیاری داوطلبانه اکثریت مردم در امور و مسائل مختلف اجتماعی جامعه شان می باشد که در درون خوددستاوردهای تمدن ،تجربه های انسانی ، تعهد و احساس مسئولیت ، اعتقاد به برابری انسانها ،عدالت و …. به ارمغان می آورد.